Hoewel het museum in Utrecht officieel de titel spoorwegmuseum draagt zijn er op deze dag in 1983 ook nog veel trams te zien. Bijna alle Nederlandse trammaatschappijen zijn er vertegenwoordigd. O0k een paar Haagse trams ontbreken niet in de collectie. Het stel 830 + 756 staat langs het perron achter een paar Rotterdamse trams.
Dit motorrijtuig met aanhangwagen gaat in 1975 naar het Spoorwegmuseum en keert in 1990 terug naar Den Haag om twee jaar later dienst te gaan doen op de speciale tramlijn op de Floriade in Zoetermeer, naast de 826+780. Na de Floriade kan het tramstel in Den Haag gehuurd worden als partytram maar in 2001 vertrekken de wagens naar Rotterdam omdat de Maasstad Europese Culturele Hoofdstad is geworden. Het komt hier niet echt tot een inzet van het tramstel waarna beide wagens verhuizen naar het trammuseum in Wehmingen, in de buurt van Hannover.
De 610 van Limburgsche Tramweg-Maatschappij (LTM) schittert ook in het museum. Deze tram doet van 1931 tot 1950 dienst tussen Kerkrade, Heerlen en Sittard en gaat na de opheffing van de LTM naar de HTM. Vanaf 1951 worden de ‘Limburgers’ ingezet op Buitenlijn-trajecten. Na de buitendienststelling in 1965 zwerft de tram door Nederland maar komt uiteindelijk in het Spoorwegmuseum terecht. Vanwege een verbouwing stoot het museum de trams uiteindelijk af en gaat de 610 naar de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij.
De tram is in HTM uiterlijk nog even een aantal jaar terug in Den Haag vanwege het evenement: Retourtje Leiden in 2011 in het Haags Openbaar Vervoer Museum. In 2019 gaat de tram weer terug naar Limburg. Ook PCC 1227 is meerdere jaren te zien in het Spoorwegmuseum, maar deze tram wordt nu in het HOVM gerestaureerd.