
Een historische dag in de Haagse tramgeschiedenis. De 3003 rukt om 6.18 uur vanuit de remise Lijsterbesstraat uit als eerste gelede wagen op lijn 3. We zien de GTL hier staan aan het beginpunt Bohemen. Na twee ritten wordt de tram vervangen door de 3004 vanwege een defecte deur.

De 3004 en een 1300 aan het eindpunt station Laan van NOI
De 3004 rijdt de hele dienst tot het einde om 0.48 uur zonder problemen uit. De Haagsche Courant maakt blij melding van dit feit onder de kop: “Hij rijdt” en volgens Trouw blijven de meeste passagiers instappen door de voordeuren. Bij de nieuwe tram mag er door alle deuren in- en uitgestapt worden. Een dag later is de 3003 opnieuw in dienst, maar nu zonder problemen en oefent de brandweer met de 3004 in het hersporen van de tram.

De 3004 op het tramviaduct
Foto’s: Ton Voogel





