Niet alleen het oudste stoptreinmaterieel van NS is nog dagelijks in Den Haag te zien, ook de nieuwe SNG-sprinters (Sprinter Nieuwe Generatie) hebben de Haagse regio in hun werkpakket. De sprinterdienst van Den Haag naar Haarlem en Amsterdam is het domein van de drie- en vierdelige treinstellen, geleverd door de Spaanse fabrikant CAF. De in Spaans Baskenland gevestigde firma bouwt 118 driedelige en 88 vierdelige treinstellen, die onderdeel uitmaken van het Civity-type. Treinstellen van dit platform rijden ook in Montenegro, Engeland en Italië, terwijl  de komende jaren spoorwegmaatschappijen in Zweden en Australië Civity-varianten geleverd zullen krijgen. Bij NS hebben de driewagenstellen de nummers 2301 tot en met 2368 en 3001-3050; de viertjes 2701-2788.

Op 17 mei 2021 vertrekken twee van de nieuwste treinstellen, de 3008 en 3014 uit Den Haag Centraal op weg naar Amsterdam.

De tweede generatie NS-sprinters, de SLT (Sprinter Light Train) uit 2007-2012 is ook dagelijks talloze malen in Den Haag te zien. Op 26 april 2021 staat een zesdelig treinstel klaar voor vertrek richting Utrecht, ‘s-Hertogenbosch en Tiel, terwijl links oudgediende 2976, een SGM-treinstel (Stads Gewestelijk Materieel) uit 1980, actief is in de stopdienst naar Dordrecht.

De SGM-treinstellen zijn nu enkel nog in de sprinterdienst Den Haag-Dordrecht te zijn, maar successievelijk maken ze daarin plaats voor SLT-treinstellen. Op 6 mei 2021 rijdt treinstel 2657 Den Haag Moerwijk binnen, op weg richting Dordrecht.