
We werken hard door aan onze museumtrams. Aan het interieur van de 294 bijvoorbeeld. Na het afwerken van het plafond zijn de banksteunen in de lak gezet. Bij de 215 is de groene verf gepakt om de niet meer zo fraaie bovenplaten van de schakelkasten weer een fris kleurtje te geven.

Onderdelen voor de banken van de 294 in de lak gezet

Tweede laklaag op de rijcontroller van de 215
Over schakelkasten gesproken. Een aantal reserve exemplaren ligt opgeslagen in een put onder de trams. Om ruimte te maken moesten deze naar een andere put verhuizen. Met een kraan worden de zeven kasten in en uit de putten gehesen.

Schakelkasten verzameld op een pallet
Bij PCC 1227 is de tredebak bij de achterste uitgang ingelast. Door de wagen in de werkplaats te hijsen kunnen we de tijdelijke draaistellen er onderuit rijden. Op deze manier kan er verder gewerkt worden aan de onderkant van de PCC. Het is de bedoeling dat in februari de echte draaistellen weer terugkomen. Hier is flink door HTM aan gewerkt in de Lijsterbesstraat.

Het inlassen van de nieuwe tredebak voor de 1227

Zo ziet de achterste tredebak van de 1227 er nu uit
Een andere flinke klus is het aanbrengen van ledverlichting in PCC 1022. Ondertussen gaan de zondagse ritten ook gewoon door. In regenachtig weer vertoont PCC 1304 zich bijvoorbeeld buiten waarbij de tram onder meer de keerlus Madurodam en Delft aan doet.

PCC 1304 bij de Van der Slootsingel in Delft
Foto’s: Raymond Naber





