174 jaar: zo lang was er bij de Rijswijkse weg ’t Haantje’ een spoorwegovergang in de spoorlijn Den Haag-Rotterdam. Komende woensdag 14 april gaat hij dicht. Om meer treinen te kunnen laten rijden tussen Den Haag en Rotterdam, legt ProRail extra sporen aan tussen Rijswijk en de spoortunnel in Delft. Die tunnel is nu nog tweesporig, maar krijgt eveneens twee extra sporen. Uiteindelijk liggen er tussen Den Haag HS en iets voorbij Delft Campus vier sporen.
De overweg ’t Haantje is één van de twee laatste overwegen tussen Den Haag en Rotterdam (de andere ligt in de Kandelaarweg nabij Schiedam-Kethel) en wordt vervangen door een onderdoorgang ten noorden van de overweg. Die tunnel verbindt ook de nieuwe woonwijken Pasgeld en Parkwijk met elkaar, en maakt de scheiding van langzaam en snel verkeer mogelijk.
De nieuwe onderdoorgang gaat naar verwachting in juli van dit jaar open. Dat is een later dan gepland; volgens ProRail ligt dit aan vertraging bij het verkrijgen van een stuk grond. Bouwer van de nieuwe onderdoorgang is Strukton. Na de sluiting van overweg ’t Haantje wordt deze weg blijvend een (doodlopende) weg voor bestemmingsverkeer.
In juli 2010 rijdt een dubbeldekker uit de richting Den Haag richting Delft. Links van de trein ontstaat op dit moment de woonwijk Parkrijk.