In de zomer van 2006 wordt hard gewerkt aan de ombouw van de Zoetermeerlijn tot RandstadRail. Op 10 juli 2006 zijn de werkzaamheden al vergevorderd. Een flink deel van de sporen is vernieuwd en er is ook flink gewerkt aan het aanpassen van de perrons op de diverse stations.
Bij station Centrum West wordt op deze dag nog volop gewerkt aan de nieuwe spoorligging. Er staat een kraan op spoorwielen met een platte wagen en een Unimog met grindlossers van RailPro op de sporen. Voor het station vertrekken Connexxion bussen op verschillende lijnen voor het vervangend vervoer.
Op het viaduct bij de Willem Dreeslaan staan RandstadRail voertuigen opgesteld en in de laatste week van juni is de brug over de Vliet bij de werkplaats Leidschendam verwijderd. Â Bij de Schenkstrook wordt de fly-over aangesloten waardoor trein en Randstadrail van elkaar gescheiden blijven. Bij station Laan van NOI rijden de treinen dan via spoor 3 en 4 (voorheen 1 en 2) en zal Randstadrail over spoor 1 en 2 gaan rijden. De Zoetermeerlijn en Hofpleinlijn maakten voorheen van spoor 3 en 4 gebruik.
Bron: Haags Tramnieuws