Eind 1975 is het tramviaduct van het nieuwe Centraal Station bijna klaar voor gebruik. Aan de kant van de Rijnstraat zien we slijpcombinatie motorwagen 805 met slijpaanhanger H25 aan het werk in de wisselstraat op de nieuwe sporen.

De 805 met H25 op het viaduct voor het Centraal Station.
Beide trams zijn vertegenwoordigd in het Haags Openbaar Vervoer Museum. Motorwagen 805 is gebouwd in 1927 maar gaat tegenwoordig door het leven als bijwagen 905. Dit omdat van de serie 900 alle wagens gesloopt zijn. Aangezien de serie gelijke rijtuigbakken hebben als de motorwagens is op deze manier weer een representant van deze aanhang serie.
De H25 is in 1938 gebouwd in de centrale werkplaats van HTM. Tot 1980 is de slijpaanhanger gebruikt om de sporen van het tramnet te slijpen. In 1980 is deze functie overgenomen door PCC 1207 welke door HTM zelf als railslijptram is verbouwd en vernummerd naar H23.

Met de H25 geduwd het centraal station uit.
In 1975 is daar nog geen sprake van en slijpt men nog de sporen met deze motor en bijwagen. Fotograaf Harry Peters wist dit tafereel vast te leggen op het nieuwe tramviaduct. Het nieuwe Centraal Station neemt in 1973 de taak van het oude Staatsspoor over. Eerst is alleen de verbinding met Utrecht gereed. Later is het ook mogelijk om naar Leiden, Rotterdam, Hofplein en Zoetermeerlijn te sporen. In 1976 wordt het tramviaduct in gebruik genomen.





