Er wordt flink geklust in het museum aan het gebouw, de omgeving er van en natuurlijk aan de trams.

Tourist Trams 1321 en 1101 in de werkplaats.

Op vrijdag 24 februari is PCC 1101 gekeurd. Op een paar restpuntjes na is de één na oudste PCC uit de museumvloot weer helemaal klaar voor het nieuwe Tourist Tram seizoen. Helaas is de proefrit van de 1304 nog niet doorgegaan. Die staat voor eind deze week op de planning.

Demontage van onderdelen in de motorgeneratorruimte.

In het weekend is natuurlijk weer gewerkt. Eén en ander aan rommel en afval is in en buiten de 1227 opgeruimd. Ook is buiten flink geklust naast het gebouw om het nodige afval op te ruimen. Verder treffen we een schone 1180 aan. Eén van de vrijwilligers heeft de tram gepoetst.

De tramlocomotief wordt als steun gebruikt voor de bankjes uit de 1227.

Eén van de restpunten in de 1101 is het herstel van de spiegel bij één van de uitstapdeuren. De kuntstofrand is beschadigd en weer hersteld. Wat strips van het luik onder de acceleratorruimte was beschadigd. Dus luik even los, strips hersteld en luik kan weer na het herstel onder de tram geplaatst worden. Als laatste moest nog een truckkabel worden vastgezet waarmee de restpunten onder de tram voltooid zijn.

Nog één zaterdag en dan is deze hoek van het terrein weer schoon.

De 1180 staat weer te blinken.

Van de 1180 is de afdekplaat van de thermostaatruimte flink verbogen geweest. Deze is, net zoals de thermostaat zelf, hersteld en zit inmiddels weer netjes bevestigd.

Nog even een blik op de accelerator voordat het luik weer teruggeplaatst gaat worden.

Het rechtgebogen en schoongemaakte luik kan weer de thermosstaat gaan afschermen in de 1180.

Foto’s: Raymond Naber en Peter Scheepmaker