In het Pinksterweekend is er weer vooruitgang geboekt bij de draaistelrevisie van de 215. Op zondag 28 mei worden de zondagse museumritten gereden met de A106 van de Tramweg Stichting.

Luchtleidingen in draaistel van 215.

De draaistel frames rusten voorlopig op PCC nooddraaistellen. Nu er nog geen assen in de frames zitten is het moment om de luchtleidingen, nodig voor het remwerk, te gaan monteren.
Nadat de frames van hun tijdelijke positie zijn afgehaald kunnen de eerste leidingen geplaatst worden.

Geplaatste luchtwerk in draaistel van de 215.

Eerste aspot en verenpakket geplaatst op as van 215.

Hierna wordt begonnen aan de aspotten. Deze worden eerst gereinigd voordat de eerste aspot op één van de assen van de 215 wordt gemonteerd. Ook is gewerkt aan de remcilinders van de tram. Ook is afgelopen weekend verder opgeruimd en zijn onderdelen uitgezocht. Dit om de integratie van de Tramweg Stichting in het HOVM mogelijk te maken.

De A106 tijdens de fotostop op het Savornin Lohmanplein.

De klassieke tram tussen modern speelgoed op Kerkplein.

De A106 is op zondag 28 mei ingezet voor de zondagse ritten vanuit het HOVM. De drie ritten hadden de bestemmingen Savornin Lohmanplein, Kerkplein en Scheveningen Haven. Het publiek genoot volop op deze mooie Pinksterdag in de Blauwe Tram van 1911.

Bewonderen van eigen tram op TailTrack Parallelweg.

Foto’s: Raymond Naber en Taco Yap