Op diverse fronten is er veel activiteit achter de HOVM-schermen.  Zo wordt er wekelijks gewerkt aan motorwagen 294 en open wagen 402. Voor de verlichting van de open tram zijn zekeringshouders en een schakelaar aangebracht. Bovendien zagen we in de remise een gefreesde fabrieksplaat voor de 402. Voor het middendeel van de 294 maken we een nieuwe vloer, ditmaal is gekozen voor grenen omdat dit duurzamer is dan het vuren wat er eerst in lag.

Werk aan de vloer van de 294

Zowel bij het HOVM als HTM gaat het werk aan PCC 1227 ook door. In de Lijsterbesstraat zijn op de gereviseerde draaistellen een deel van de spatkappen en de truckastjes gemonteerd. In het HOVM is het valraam geschilderd en zijn er weer bordjes in de tram opgehangen.

Bevestiging van een spatkap bij het draaistel van de 1227

Herkenbare bordjes in de 1227

Een aantal motorgeneratoren van PCC’s is voor revisie op transport gegaan. Bij Zwitser 215 zijn nieuwe gemaakte en gelakte baanruimers aan de draaistellen bevestigd.

Motorgeneratoren van PCC’s gaan op transport

Nieuw gemaakte baanruimer op draaistel van de 215

En naast het werk aan de verschillende museumtrams begint ook de entresol voor de onderdelenopslag steeds meer vorm te krijgen. In de stellingkasten zijn de resterende legplanken aangebracht en er zijn opbergbakken aangeschaft.

Stellingkasten voorzien van planken en we zien opbergbakken

Foto’s: Raymond Naber, Menno Yap, Peter Scheepmaker, John Baltus