Tourist Tram 1321 doet het weer. Na de inbouw van een vervangende motorgenerator draait de tram zijn diensten afgelopen weekend mee. Het is gezellig druk en dat is zondag ook in het museum het geval. Veel mensen willen mee met de museumrit naar Madurodam en daarom zetten we naast PCC 1304 de 1210 in als extra tram.

De 1321 gezien vanuit de 1210 bij de halte Riouwstraat

De 1304 en extra tram 1304 in de keerlus bij Madurodam

Aan de 265 wordt hard gewerkt om hem klaar te krijgen voor de keuring. De meeste punten die op de lijst stonden voor deze tram uit 1920 zijn inmiddels opgelost. Dit weekend is het contact tussen de beugel en bovenleiding succesvol getest en na enige aanpassingen blijkt de ruitenwisser tijdens een stevige regenbui ook goed te werken. Nu pakken we nog een versleten treeplank aan.

Een doorbuigende treeplank is van de 265 afgehaald

Zwitser 215 heeft al gereden maar ook hier verdienen een paar laatste zaken nog aandacht. Zo is er een nieuw gemaakte rail voor de schuifdeuren bevestigd. Bij de 1227 zijn Willem en Nina verder gegaan met het aanbrengen van nieuw plaatwerk wat de de PCC steeds completer maakt.

Het bevestigen van de nieuwe rail voor de schuifdeuren van de 215

Nieuw plaatwerk voor de 1227

Foto’s: (via) Rogier Potter, Peter Scheepmaker, John Baltus