Dieseltinus H41 en bovenleidingmontagewagen H42 maken op 31 oktober 1981 even een uitstapje. Vanaf de remise Scheveningen gaat het naar de eindlus aan het Zwarte Pad. De H41 rijdt los ook nog even naar het eindpunt van lijn 11 aan Scheveningen Haven.

De H41 en H42 in de lus bij het Zwarte Pad. 31 oktober 1981

De beide wagens zijn dan al in de nadagen van hun actieve bestaan. De bovenleiding-montage auto’s hebben hun taak overgenomen en in 1982 volgt de definitieve buitendienststelling. Dieseltinus genoemd naar zijn vaste bestuurder wordt toegevoegd aan de museumcollectie en volledig gerestaureerd. Die werkzaamheden zijn in 1989 afgerond.

De H41 naast een koppelstel van lijn 11 op Scheveningen Haven. 31 oktober 1981

De H42 wordt in 1982 overgedragen aan de Tramweg Stichting. De werkgroep Scheveningen verbouwd de wagen terug tot eenmanwagen-Ombouwer 77. De tram verschijnt in 2014 bij 150 jaar tram voor het eerste weer op straatΒ  met passagiers aan boord. Zie hieronder het resultaat van de ingrijpende restauratiewerkzaamheden aan beide trams.

De H41 tijdens een zondagse rit op de Hoornbrug. 21 september 2014

Ombouwer 77 bij de tailtrack Wouwermanstraat. 12 september 2021

Foto’s: Harry Peters en Tjeerd Spoor