In de zomer van 2010 rijden in Delft de treinen nog bovengronds.

De Benelux-treinen Amsterdam-Brussel v.v. bestaan uit bont gekleurde ICR-rijtuigstammen of uit Belgische rijtuigen van de types I10 en I6. In beide gevallen is een TRAXX-locomotief van de Belgische spoorwegen NMBS de trekkracht.

Vanwege de bouwwerkzaamheden voor de spoortunnel en het nieuwe station, wijkt het busstation aan de voorzijde van het station. Aan de achterzijde van het station wordt een – tamelijk permanent ogend – alternatief gerealiseerd.

Het emplacement is al behoorlijk gekortwiekt. Enkel spoor 1, 2 en 3 (op de voorgrond) zijn nog voorhanden. Het gele gebouwtje in het midden van de foto is de voormalige treindienstleiderspost. Die is op dat moment weliswaar al zo’n tien jaar onbezet, maar moet blijven staan vanwege de erin aanwezige relais. Besturing van seinen en wissels in Delft gebeurt vanuit de verkeersleidingspost in Den Haag.