
Op deze dag, 125 jaar na de opening van de eerste tramlijn in Den Haag, wordt het Haags Openbaar Vervoer Museum in de remise Frans Halsstraat officieel geopend door wethouder Vlaanderen van verkeer. De ruim 200 genodigden worden vanaf het Lange Voorhout in een kleine optocht met bus en tram naar de remise gebracht. Het gaat om stoomtram locomotief 8 en aanhanger 780, motorwagen 164, het open stel 265+505, Kromhout bus 327 van het Haags Bus Museum en WSM Bolramer 4679.

Laagdakker 164 en WSM bus 4697 bij het Buitenhof
De heer Munter, grondlegger van de museumverzameling, krijgt van de wethouder namens het museum een zilveren speld overhandigt voor 25 jaar belangrijke activiteit. Ook zijn er de nodige speeches waarna wethouder Vlaanderen de openingshandeling verricht door een marmeren gedenkplaat in de remisehal te onthullen. Na het officiële gedeelte kunnen de genodigden het museum bezichtigen en de renovatie van het gebouw aanschouwen.

Kromhout 327 en Laagdakker 164 op het remiseterrein

Een bijzonder gezicht stoomtram 8 met de 780, Wouwermanstraat
Foto’s: Ton Voogel





